Az oroszok szerint az Oroszország elleni propaganda több mint egy milliárd dollárjába került a finanszírozóinak

Európa

Az Oroszország ellen az általa kirobbantott ukrajnai háború kezdete óta folytatott információs kampány költségei meghaladhatják az 1 milliárd dollárt, a napi költségek pedig elérhetik a 21-24 millió dollárt – jelentette ki Jekatyerina Mizulina, a Kremlhez közeli Oroszországi Közösségi Kamara tagja, a Biztonságos Internet Liga szervezet igazgatója újságíróknak szerdán Moszkvában.

Mizulina szerint a közösségi hálózatokban a liga szakértői 5,4 millió, a háborúra vonatkozó hamis üzenetet fedeztek fel, a bucsai “provokációval” – ukrán civil lakosok meggyilkolásával – kapcsolatos hamis hírek terjesztésére pedig ezidáig 46 millió dollárt fordítottak. A tájékoztatás értelmében a szervezet megfigyelése 41 orosz és külföldi médium publikációira terjed ki.

A liga vezetője azt mondta, hogy az általa idézett szakértők szerint a YouTube-on és a Google AdSense platformján napi 5 millió dollárt fordítanak hamis és félretájékoztató hirdetések megvásárlására, a Twitteren pedig további 2 milliót. Mizulina azt állapította meg, hogy egyedül a keresőmotorok eredményeinek manipulálásra 700 ezer dollár megy el. Sajnálkozását fejezte ki amiatt, hogy a keresési rangsorolásba a Google mellett az orosz Yandexen is belenyúlnak.

Mizulina azt mondta, hogy – általa meg nem nevezett szereplők – naponta körülbelül 3 millió dollárt költenek több mint hatezer, az Oroszország elleni információs támadásban részt vevő szakember kifizetésére. Közlése szerint a világ nagy PR-cégei és tanácsadó ügynökségei csaknem 4 millió dollárt fordítanak a háborúval kapcsolatos történetek létrehozására, népszerűsítésére és terjesztésére. Az orosz és külföldi bloggerek naponta körülbelül 2 millió dollárt kapnak a tisztségviselő szerint.

Az oroszokat megcélzó hívás- és üzenetáradat költsége naponta körülbelül 300 ezer dollár lehet a Biztonságos Internet Liga igazgatójának megállapítása szerint.