Mintegy száz pedagógus vesz részt a Science on Stage debreceni versenyén

Egyetem

Mintegy száz magyarországi és határon túli, természettudományt tanító pedagógus vesz részt a Science on Stage pénteken kezdődött háromnapos debreceni versenyén, amelynek az Agóra Tudományos Élményközpont ad otthont.

A vasárnapig tartó kiscsoportos- és műhelyfoglalkozásokon, színpadi előadásokon mutatják be a pedagógusok a fizika, a kémia, a biológia, az informatika, a matematika és a komplex természettudomány oktatásának legújabb módszereit, eszközeit. Szakmai zsűri dönt a legjobb előadókról, akik 2017-ben szintén Debrecenben a nemzetközi megmérettetésen képviselik majd Magyarországot.

Komolay Szabolcs, Debrecen alpolgármestere a megnyitón emlékeztetett arra, hogy a rendezvény célja többek között a természettudományok népszerűsítése a fiatalok körében.
Miközben a világ gazdasági fejlődése jelentős részben a természettudományos innovációknak köszönhető, Magyarországon a diákok érdeklődése elfordult ezektől a tantárgyaktól. A város azért is szívesen vállalta az idei magyarországi előválogató és a jövő évi nemzetközi verseny megrendezését, mert Debrecen másfél évtizede elkötelezett a magas hozzáadott értéken alapuló innovációkhoz kapcsolódó gazdaságfejlesztési beruházások mellett – hangsúlyozta az alpolgármester.

Szigeti Gyula, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese szerint nem elég a fiatalokat rávenni a természettudományos gondolkodásra, fenn is kell tartani az érdeklődésüket. Ehhez többek között a Science on Stage-en szerzett tapasztalatokat is fel tudják használni a pedagógusok – vélekedett.

Kaposi József, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatója elmondta, hogy intézetük koordinálásával, a tanárok bevonásával már elkezdődött a Fejlesszünk együtt! elnevezésű program, amelynek célja a szakgimnáziumi, majd pedig a teljes középiskolai természettudományos oktatás megújítása. A főigazgató hangsúlyozta: ez a reform szükséges ahhoz, hogy a következő nemzedék versenyképes tudáshoz jusson a műszaki és a természettudományos képzésben.

Csernoch László, a Debreceni Egyetem tudományos rektorhelyettese többek között a pedagógusok szerepéről beszélt. Szerinte az ismereteket csak élményszerűen lehet átadni a diákoknak, ellenkező esetben a gyermekek közömbösek, közönyösek maradnak a természettudományokkal szemben.