A Magyar Telekom mindent elkövet a kötbérfizetési kötelezettséggel járó esetek csökkentése érdekében, ezen törekvések eredménye már a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) határozatából is kitűnik – hangsúlyozta a társaság az NMHH határozatára reagáló közleményében, amelyet szerdán küldött el az MTI-nek.
Az NMHH szerdán közölte, hogy a november 25-én kelt határozata szerint a Magyar Telekom a vizsgálatban szereplő minden második kötbérfizetési kötelezettségét jogsértő módon teljesítette az előfizetőivel szemben, a hatóság összesen 138 millió forint bírságot szabott ki, és kötelezte a szolgáltatót, hogy fizesse meg a jogos összegű kötbéreket az érintetteknek, a döntés végleges.
A Magyar Telekom reagálásában hangsúlyozta, a jogszabály bonyolult kötbérszámítási logikát követel meg, és formálisan az is jogsértésnek számít, amikor magasabb összegű kötbért fizetnek az előfizetőnek. Ennek ellenére a Telekom mindent elkövet, hogy megfeleljen az előírásoknak, a szükséges informatikai rendszerfejlesztések megérkezéséig az esetek azonosításában és a helyes összeg kiszámításában mesterséges intelligencia alkalmazása mellett az ügyfélszolgálati munkatársak is közreműködnek a jogszabályi előírásoknak maradéktalanul eleget tevő kötbérkezelésben.
A kötbérek az NMHH-határozatnak megfelelő rendezése érdekében a Telekom megkezdte a szükséges intézkedéseket, ezek az összegek várhatóan a 2020 első negyedéves számlatételekben fognak megjelenni az ügyfeleknél – közölte a Magyar Telekom.