Új elővárosi vasúti szolgáltatás indul S76-os járatszámon Rákos állomás – Újpalota – Angyalföld – Újpest – Pilisvörösvár – Piliscsaba útvonalon, 30 perces járatkövetéssel – tette közzé Vitézi Dávid közösségi oldalán.
Ezáltal az eddig az esztergomi vonalról csak Angyalföldig közlekedő elővárosi vonatok haladnak tovább az eddig csak tehervonatok által használt pesti külső körvasúton Kőbánya felé – teszi hozzá a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
Az október 25-étől életbe lépő intézkedésekkel így újra menetrend szerinti személyvonatok közlekednek a budapesti külső körvasúton és az utasforgalom birtokba veheti a MÁV saját beruházásban készült új, Újpalota vasúti megállóját.
Ez még csak egy tesztüzem, a Budapest Fejlesztési Központ és a MÁV szorosan együttműködik a tapasztalatok kiértékelésében, ugyanis a vonatok rákosi végállomása ideiglenes, azok Pécel irányába történő továbbvezetését szeretnénk elérni a Budapest – Hatvan vonal jövőévi menetrendjének és a KISS motorvonatok üzembeállásának (és így átcsoportosítható FLIRT motorvonatok) függvényében.
Célunk, hogy a frissen felújított Budapest – Hatvan vonal megújult infrastruktúráját kihasználva az S76-os vonatok segítségével jövő évtől járatsűrítést adjunk Pécel és Budapest XVII. kerülete, Rákosmente számára is, egyúttal új körvasúti kapcsolatokat nyissunk ezekből az irányokból, a hatvani vonal elővárosi utasai számára Újpalota, Újpest és Óbuda felé.
Az október 25-től érvényes új vasúti menetrend már elérhető.