Minden utazási kedvezményt igazoló okmány érvényessége meghosszabbodik – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) hétfőn az MTI-vel.
A közleményben a szaktárca kiemelte, az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének (SINOSZ) kérése alapján ismételten jelzi, hogy a helyi és helyközi közlekedési szolgáltatók minden, közszolgáltatási utazási kedvezmény igénybevételére jogosító, lejáró hivatalos okmányt elfogadnak a veszélyhelyzet megszüntetését követő tizenötödik napig.
Az intézkedés nem a veszélyhelyzet idejére eső utazások megkönnyítését szolgálja, alapvető célja az, hogy annak megszűnése után minden érintett az okmánya érvényesítéséig is kedvezményesen közlekedhessen – írják a közleményben.
A tárca kezdeményezése szerint a lehetőség bármely közszolgáltatási utazási kedvezményre jogosító, lejáró igazolvány, igazolás, utalvány esetében fennáll. A szolgáltatók így a legszélesebb körben használt tanulói, alkalmazotti vagy nyugdíjas kedvezményekre jogosító okmányok mellett a további kedvezményeket megalapozó dokumentumokat is elfogadják friss érvényesítés nélkül – olvasható az ITM közleményében.
A Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének arcképes igazolványával utazó hallássérült személyek kedvezményesen utazhatnak a helyi és helyközi forgalomban. A SINOSZ azonban felfüggesztette személyes ügyfélszolgálatainak működését, a szervezet 7000 tagja így nem tudja átvenni az igazolványt érvényesítő matricákat sem. A minisztérium ezúton erősíti meg, hogy az érvényesség időbeli kiterjesztése egyéb dokumentumok mellett a SINOSZ igazolványokra is vonatkozik – írja az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
Hangsúlyozzák, a járvány terjedése akkor lassítható le, ha aki teheti, otthon marad, ezért az intézkedés elsősorban nem a veszélyhelyzet idejére eső utazások megkönnyítését szolgálja. A rendelkezés alapvető célja az, hogy a veszélyhelyzet megszűnése után minden érintett az okmánya érvényesítéséig, új okmánya kézhezvételéig kedvezményesen közlekedhessen. Mivel e lehetőséget a veszélyhelyzet megszüntetését követő 15. napig biztosítják a szolgáltatók, a hivatalos okmányok, igazolások, igazolványok, utalványok kiállítására, érvényesítésére bő két hét áll majd rendelkezésre.